[Tapinet] La inspecció de treball habilitada per a desenvolupar funcions de vigilància i control de salut pública en relació amb la utilització de mascaretes relacionades amb la COVID-19 en els centres de treball
Sonia Delgado
sonia.delgado.ramos a gmail.com
dij jul 9 15:55:47 CEST 2020
Bona tarda Tapinetaires,
Disculpeu la meva ignorància, però a mi encara no m’ha quedat clar si la
obligatorietat de portar mascareta aplica als centres de treball de les
empreses privades (oficines).
Sisplau algú podria donar una mica de llum/justificar-ho?
Salutacions,
*Sonia Delgado*
*Tél: + 34 627 258 449*
*sonia.delgado.ramos a gmail.com* <sonia.delgado.ramos a gmail.com>
El jue., 9 jul. 2020 a las 8:53, Jaume de Montserrat i Nonó (<
jaume.demontserrat a gmail.com>) escribió:
> Benvolguts tapinetaires,
>
>
> Dues disposicions amb el mateix objecte i objectiu:
>
>
> La Resolució SLT/1648/2020, de 8 de juliol, per la qual s'estableixen
> noves mesures en l'ús de la mascareta per a la contenció del brot epidèmic
> de la pandèmia de COVID-19.
> <https://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/8173/1803866.pdf>
>
>
> *-1 Les persones de sis anys en endavant estan obligades a l'ús de
> mascareta a la via pública, als espais a l'aire lliure i a qualsevol espai
> tancat d'ús públic o que es trobi obert al públic, amb independència del
> manteniment de la distància física interpersonal de seguretat.*
>
>
> * Aquesta previsió s'estableix sens perjudici del manteniment de la
> regulació de l'ús de la mascareta als mitjans de transport en tot allò que
> no s'hi oposi.*
>
> * Es mantenen les exempcions, per raons personals i de la naturalesa de
> l'activitat, de l'obligatorietat de l'ús de mascareta establertes a
> l'apartat 2.2.2 de la Resolució SLT/1429/2020, de 18 de juny, per la qual
> s'adopten mesures bàsiques de protecció i organitzatives per prevenir el
> risc de transmissió i afavorir la contenció de la infecció per SARS-CoV-2,*
>
>
>
>
> A més, el Real Decreto-ley 26/2020, de 7 de julio, de medidas de
> reactivación económica para hacer frente al impacto del COVID-19 en los
> ámbitos de transportes y vivienda.
> <https://www.boe.es/boe/dias/2020/07/08/pdfs/BOE-A-2020-7432.pdf> que es
> va publicar ahir s'hi regula el següent:
>
>
> *Disposición final duodécima. Modificación del Real Decreto-ley 21/2020,
> de 9 de junio, de medidas urgentes de prevención, contención y coordinación
> para hacer frente a la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19.*
>
>
>
> *Se añaden tres nuevos apartados, 4, 5 y 6, al artículo 31 del Real
> Decreto-ley 21/2020, de 9 de junio, de medidas urgentes de prevención,
> contención y coordinación para hacer frente a la crisis sanitaria
> ocasionada por el COVID-19, con la siguiente redacción:*
>
>
>
> *«4. Se habilita a los funcionarios de la Inspección de Trabajo y
> Seguridad Social integrantes del Cuerpo Superior de Inspectores de Trabajo
> y Seguridad Social, y del Cuerpo de Subinspectores Laborales, escala de
> Seguridad y Salud Laboral para vigilar y requerir, y en su caso, extender
> actas de infracción, en relación con el cumplimiento por parte del
> empleador de las medidas de salud pública establecidas en los párrafos a),
> b), c) del artículo 7.1, y en el párrafo d) del mismo, cuando afecten a las
> personas trabajadoras.*
>
>
> *Dicha habilitación se extiende a los funcionarios habilitados por las
> comunidades autónomas para realizar funciones técnicas comprobatorias, a
> los que se refiere el artículo 9.2 de la Ley 31/1995, de 8 de noviembre, de
> prevención de riesgos laborales, de acuerdo con las facultades que tienen
> atribuidas.*
>
>
>
> *5. El incumplimiento por el empleador de las obligaciones a las que se
> refiere el apartado anterior constituirá infracción grave, que será
> sancionable en los términos, por los órganos y con el procedimiento
> establecidos para las infracciones graves en materia de prevención de
> riesgos laborales, por el texto refundido de la Ley sobre Infracciones y
> Sanciones en el Orden Social, aprobado por Real Decreto legislativo 5/2000,
> de 4 de agosto.*
>
>
> *En el caso de incumplimientos de las administraciones públicas, se
> procederá conforme al procedimiento especial previsto en el Real Decreto
> 707/2002, de 19 de julio, por el que se aprueba el Reglamento sobre el
> procedimiento administrativo especial de actuación de la Inspección de
> Trabajo y Seguridad Social y para la imposición de medidas correctoras de
> incumplimientos en materia de prevención de riesgos laborales en el ámbito
> de la Administración General del Estado, o en la normativa autonómica de
> aplicación.*
>
>
>
> *6. El régimen previsto en los apartados 4 y 5 se podrá adaptar en lo que
> las comunidades autónomas determinen dentro de su ámbito de competencias*
>
>
>
> Molt cordialment
>
>
>
> --
>
> Jaume de Montserrat
>
>
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> http://tapinet.cat/mailman/listinfo/tapinet_tapinet.cat
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